Ferieturer

Tur til Fredrikstad !

Tidlig en søndag morgen startet vi den lange turen nedover. Jeg kjøpte svele på ferga, og det ble en fin kaffepause ved Trollveggen, men jeg glemte å ta bilde :( Etter en lang dag på veien, kom vi ...

Tur til Eikesdalen :)

Vi reiste innover en torsdag formiddag. Det var endel skyer, men når vi kom til Øverås tittet solen fram, og det ble en fin kveld på hytta :) På fredag gikk vi tur til Mardalsfossen. Solen var...

Ferietur til Fredrikstad !

Vi kjørte hjemmefra kl 6.30, og her står vi i ferjekø. Vanligvis bruker det ikke være noen her så tidlig på en søndags morgen, men i år var det flere som skulle på tur. Det er jo lett å forstå, med...

Eikesdalen i mai !

Vi dro innover i nydelig vårvær, perfekt :) Når vi kom til hytta var det fult av liljekonval som blomstret. Det luktet nydelig når vi satt på verandaen, særlig om kvelden. Santo var ikke sen om...

Påsketur og hjemreise :)

En dag fant vi en fin furuskog å gå tur i. Varmt og godt var det der :) Det går fint å gå her mamma, du må bare bøye deg ned litt. Det er her stien går. Og vi gikk videre innover. Det var en ut...

Påsken 2014 !

Palmesøndag kl 6.40 reiste vi hjemmefra. Vi skulle besøke min mor. Det silregnet og var surt og kaldt. Vi stoppet som vanlig ved Trollveggen for å lufte Santo, men det var ikke vær for en wippet, ...

Litt mer fra høstferien.

Vi var også en tur til Aursjøen. Her utsikt over Eikesdalen når vi er nesten på toppen, før veien går innover fjellet. Det var vakre farger innover. Særlig blåbærlyngen var rød og fin. Og bæra var...

Santo ville på lemmenjakt i Gravdalen, så da var det bare å kjøre på fjellet. Utsikt over Eikesdalen i høstfarger :) Fremme i Gravdalen og jakta er igang. Litt hit og dit, mye gode lukter. Og plu...

Høstferie i Eikesdalen !

Det regnet her hjemme når vi dro, men dit inn mellom fjella, hvor solen skinner skulle vi :) En dag gikk vi tur innover dalen. Elva var nesten tørrlagt, kan ikke huske å ha sett den med så lite va...

Eikesdalen del 3.

Siste dagen kjørte vi opp på fjellet og gikk tur i Gravdalen. Det er så fint å gå der. Stien går så fint langs elva. Lett å gå for folk som oss, som ikke er i kjempeform. Likevel får jeg gå i fjel...

Eikesdalen del 2.

En dag kjørte vi tur til Sunndalsøra. Vi startet i tåkeskyer. Det er fint når det begynner å lette. Flott lys når sola prøver å bryte gjennom. Og så er vi oppe , og vi kan se utover fjellet, over ...

Sommerferie i Eikesdalen. Del 1.

Som vanlig stoppet vi i Eidsvågen for en kopp kaffe. Det var fjære sjø, og det er veldig tydelig her. Det er veldig langgrundt, så det blir tørt land flere hundre meter utover. Det bryr ikke Santo ...

Ferietur til Fredrikstad juli 2013.

Vi reiste hjemmefra kl. 6.30 i regnvær. Her har vi kommet til Åndalsnes, og der sto det en og fisket mitt i elva. Det gjorde vel ikke noe for han at det regnet :) Jeg hadde kjøpt svele på ferga,...

Litt mer fra Eikesdalen.

Siste kvelden gikk vi tur innover dalen. Det var så varmt midt på dagen, så da var det best å bare slappe av. Men om kvelden var det nydelig. Snø på fjellet, grønt og frodig i dalen og vann som re...

Pinseferie i Eikesdalen !

Vi reiste innover på 17. mai. Alle andre er ute og går i tog, og her sitter vi og slapper av og nyter livet i fred og ro, nydelig :D Etter at mamma hadde ordnet sengen, kunne Santo og pappa slappe...

Litt mer fra Fredrikstad !

En kveld gikk vi tur ved sjøen. Dette er i områdethvor jeg vokste opp. Jeg har veldig mange barndomsminner herfra. Gode minner :-) Jeg tror Santo likte seg veldig godt her også.Det var veldig spen...

Ferietur til Fredrikstad.

Vi startet søndag morgen kl 6.30. Første stopp var når vi ventet på ferga. Santo syns det var fint med mange nye lukter. Det var en utrolig fin morgen. Dette er i nærheten av Åndalsnes. Trollvegg...

Litt mer høstferie i Eikesdalen

To kalde fiskere. Men hva gjør vel det når fisken endelig biter :-) Og det ble flere etter hvert. Nydelige ørretter. De tre minste ble stekt om kvelden, mmmmmOg de smakte himmelsk godt :-) Det er...

Ferietur til Eikesdalen

Vi kjørte innover i et nydelig vær. Eikesdalsvannet lå der i all sin prakt. Santo hadde ingen problemer med å finne seg til rette på hytta. Han følte seg hjemme med en gang. Godt med litt mamma...

Pinsetur til Eikesdalen.

Ja, vi klager på veiene her hjemme, men nå har jeg sett dårligere veier . Dette er veien som går opp på fjellet. Som dere skjønner var den ikke åpen ennå. De er så utrolig søte " gressklipperne ...

Tur til Slevik.

Jeg har vært på en liten tur, og en kveld gikk jeg ned til sjøen. Å for en solnedgang :) Videre bortover langs stien sto disse vakre trærne. Jeg elsker trær som ikke er født til å bli telefonsto...

Høsttur til Eikesdalen 2011

På vei mot hytta. Kan det bli vakrere :-)) Denne gangen ble det tur til Gravdalen. Vi gikk et stykke innover. Håpet på å finne lemmen, men ikke en eneste en å se :(( Kaisa ble veldig lei seg , og ...

Eikesdalen sommeren 2011

Endelig på hytta igjen. NÅ er det bare å kose seg, og det er Kaisa og jeg flinke til :-) Det var mye lave skyer og tåke i sommer, så en dag kjørte vi gjennom skyene og til setra i Torbudalen. Der ...

Tur til Innfjordalen.

En dag i ferien som solen tittet frem, kjørte vi tur hit. En vakker plass syns jeg. Kjempefin utsikt. Vakre fjell i alle rettninger. Fin plass for kaffe og kvikk lunsj :-)Det er ikke først...

Tur til Fredrikstad.

Måtte bare ta bilde av denne hagen. Har aldrig sett maken til perfekt klipping av hekk, busker og trær. Må nok legge meg i trening skjønner jeg. Her er vi på tur i mitt barndomsparadis. Fint å gå ...

Tur til Finnset

Her kommer noen bilder fra vår tur i Eikesdalen sist helg. En vidunderlig plass. Kaisa koser seg på hytta . Her er vi på tur oppover Finnsetlia. Utsikten er utrolig flott og været var helt topp...